З настанням нового навчального року у батьків разом з радісними переживаннями з’являються і перші труднощі, пов’язані зі шкільними проблемами своїх дітей. У процесі навчання в школі ці проблеми змінюються, але суть їхзалишається колишньою.
Однією з найважливіших проблем є готовність дитини дошколі. Багато батьків поспішають швидше віддати чадо в школу. Багато хто поспішає купити дитячі книги, написати декілька букв і вже ввважає, що його дитина повністю готова до навчання. Часто вони незамислюються про те, чи готовий дитина психологічно. Адже в школі йому належитьбагато чого змінити в своїй поведінці.
Іншою актуальною проблемою є поведінка дитини. Далеко не секрет, що деякі діти дуже активні, а деякі, навпаки,повільні. Активним дітям важче зосередитися, всидіти на одному місці,місцями промовчати. Отже, вони не тільки самі не засвоюють матеріал, алеі заважають іншим учням і вчителеві. Повільна ж дитина не встигає за темпом, який задає вчитель диктуючі тексти для написання. А як відомо, шкільні зошити для 1 класу, головні помічники школярів у навчанні.
Велике значення має адаптація в колективі, в цілому. Вкожному класі абсолютно різні діти. У них свої звички, манера спілкування,особливості характеру. Отримавши несправедливу оцінку (на його думку), школярпочинає ображатися, відчувати себе гірше інших. Однокласники ж, в своючергу, можуть почати насміхатися. Найчастіше дитина, приходячи додому, починаєскаржитися батькам на однокласників, вчителів. У більшості випадків, колидитина не може влитися в колектив, він стає нетовариським, замкнутим.
Дуже часто на адаптацію дитини впливає його станздоров’я. Новий колектив, розпорядок дня і зміна ритму життя можутьпривести до стресу. На тлі цього загострюються вже наявні захворювання, абоз’являються нові. І школяр, відчуваючи себе хворим, вже не може на рівнихспілкуватися з однолітками.
Більшу частину цих проблем вирішує дитячий дошкільнийустанова. Батькам же залишається уважно спостерігати за поведінкою своїхдітей. При якісь відхилення слід негайно переговорити з класнимкерівником. У виняткових випадках можна вдатися до допомоги досвідченогопсихолога. Вплинути на фізичне самопочуття можна, змінивши раціон харчування.
Наостанок можна додати, що допомога дитині не повинна бути нав’язливою. Батьки повинні усвідомлювати, що діти повинні вчитися самі вирішувати свої проблеми.